I made this widget at MyFlashFetish.com.

Thursday 22 September 2011

Meneruskan Perjuangan...

Assalamualaikum.. Hurm lama rasa nya jari-jemari nie tak bermain di atas keyboard untuk mengupdated blog nyh..hehe..Agak sibuk sejak dumenjak nie, asik tekejar kesana kemari..
Apa nak cerita yer..Okey memula nak citer keadaan my sis..Dia dah keluar wad sekarang, hum keadaaan dia lebih better dari masa mula-mula dia admit dulu and dia pun makin ceria..Harapan ku dia tetap begitu untuk selamanya, sentiasa ceria and menghiburkan kami semua. Aku sentiasa doakan supaya dia kuat and bersemangat untuk terus berjuang meneruskan kehidupan dia. Aku selalu tanya dia apa makna nama dia, hurm..Nurizzati, seorang yang kuat dan seorang yang beriman, aku akan nasihatkan dia supaya dia kuat, dan dia telah membuktikan yang dia seorang yang kuat sekarang nie. Hari tue exam UPSR pun dia ambik kat hospital, kesian kat dia, walaupun sakit dia tetap kuat and bersemangat untuk ambik exam tu.. Andak bangga dengan adik sayang. Harap-harap keputusan exam dia cemerlang, aminn..
Aku pulak hari tue kena gastrik teruk sebab tak makan masa jaga adik aku, kesian at boyfie aku risau sebab tengok aku muntah-muntah..hee..tapi rasa bersalah sangat2 sebab paksa dia hantar aku balik kampung, dahla jauh..sorry sangat2 sayang sebab termarah-marah awak hari tue..Maaf kan saya yer..
Sekarang nie pulak aku tengah revision week..So, study time setelah asik melupakan nye..Struggle for final sem 5 and kena bersedia untuk trial in house..takut nyer Doakan kejayaan aku ye..Tapi tak sangka lagi beberapa bulan je lagi aku akan habis study..Terlalu cepat masa berlalu..Rasa sedih and sayang sangat-sangat nak tinggalkan kawan-kawan, bilik nie, rumah nie, shah alam, segala-galanya lah yang ada kat sini..Kat sini lah aku belajar hidup berdikari, aku belajar tentang kesabaran, pengorbanan, kesetiaan, kehidupan and macam-macam lagilah yang dah membuatkan aku menjadi lebih dewasa..kat sini jugak aku mengenali pelbagai ragam manusia yang kadang-kadang melucukan, pelik, mengeramkan, dan kadang-kadang dapat belajar tentang pengalaman orang lain..Hurm tapi apa-apa pun aku tekad akan bekerja di johor, tanah kelahiran aku sendiri sebab aku nak berada dekat dengan family aku..bak kata perpatah "Hujan emas di negeri orang, hujan batu di negeri sendiri".. (:

No comments:

Post a Comment