I made this widget at MyFlashFetish.com.

Wednesday 7 September 2011

Ya Allah...Sungguh Berat Dugaan Kali Ini..

Assalamualikum semua...
Hurm hari nie hari ke-4 adik di hospital..semalam petang selepas watku magrib adik batuk-batuk dan kahak dia bercampur dengan darah..Tak sanggup aku melihatnya.tak henti-henti dia mengeluarkan darah tersebut..terlalu risau aku dengan keadaan nya..hurm pagi-pagi tadi doktor panggil mum, aku ikut sekali.. Berita yang amat menyedihkan kami sekeluarga...Adik aku...Ya Allah...
Doktor explain tentang condition dia..Dia ada ASD tapi tak boleh tutup lubang kat jantung tue sebab dia ada pulmonary distress or tekanan terlalu tinggi kat dalam paru-paru dia. So, kalau tutup lubang tue akan membahayakan keadaan adik.Doktor ada bagi satu ubat nama dia sildenfil.Fungsi ubat ini untuk mengurangkan tekanan dalam paru-paru dia.Dia dah makan ubat nie dalam 7 tahu.Tapi ubat nie masih tak dapat mengurangkan tekanan tue. Sekarang nie paru-paru dan jantung dia semakin teruk, dia dah berada di stage yang ke-3..Hanya tinggal satu stage  je untuk dia.Ya Allah rasa gelap hidup aku mendengarnya.Doktor menjangka kan hayat dia dalam setahun dua nie..Tapi..segala-galanya ketentuan Allah swt..Doktor hanya mampu bagi pendapat bedasarkan teori tapi tuhan maha besar untuk menentukan segalaya..Plan doktor sekarang nie untuk mengubati jangkitan kuman pada paru-paru dia,meningkatkan dose sildenfil dan mengawal pengambilan oksigen dalam badan dia sebab dia tak cukup oksigen dalam badan dia,dia fully supported by oksigen..Kalau bukak oksigen tu sekejap,peratus oksigen dalam badan dia akan menurun dengan mendadak.So, doktor cuba reduce oksigen mesin tu sedikit demi sedikit..Yang lain-lain tue hanya berdoa kepada Allah swt..Ya Allah..aku tak mampu hidup tanpa adik ku..kalau lah aku boleh bagi jantung dan paru-paru aku ni pada dia,aku sanggup bagi demi dia..biarlah nyawa aku yang diambil tapi bukan dia..Aku tak sanggup... ):

No comments:

Post a Comment